2009. október 3., szombat

NCIS: LA

Bevallom férfiasan, hogy bár az egyik kedvenc sorozatom az NCIS, még sohasem láttam egyetlen részt sem angolul belőle, én kizárólag a magyar sugárzást követem. Ilyetén módon a sorozat spinoff-jának nulladik epizódját sem láttam, ami a hatodik évad egyik epizódjaként volt megtekinthető. Az első immár önálló részről igencsak megoszlottak a vélemények, volt akinek bejött és volt akinek nagyon nem, de igazából a nézettségi adatok egyelőre az előbbi kategóriát látszanak igazolni.

Először is le kell szögeznünk valamit: ez NEM NCIS. Igazából nem is hasonlít rá, sőt még csak meg sem próbálkozik vele. Ahogy Horatio sem ugyanaz, mint Grissom, úgy az NCIS esetében is igyekeznek a hasonló alapok ellenére egészen más stílust kialakítani az új szériának. Olvastam olyan kritikákat, hogy a színészek között nincs igazán meg az összhang, laposak a karakterek, rossz a sztori, bla-bla-bla. Nem értem a kritizálókat, hiszen egyetlen rész alapján nem lehet levonni ilyen következtetéseket. Az való igaz, hogy nem egy túlzottan érdekes esettel indult a sorozat, de erősen érezhető volt, hogy inkább a szereplők megismertetésével törődtek a készítők, márpedig egy igazán pörgős epizód nem adott volna alkalmat ilyesmire. Az mindenesetre ennyiből is kiderült, hogy ennek a sorozatnak egészen más stílusa lesz, mint az eredeti NCIS-nek. Egészen mások a karakterek és más a humor stílusa is, de valahogy azért az az NCIS hangulat itt is megvan.

A két főszereplő jó eséllyel Chris O'Donell és LL Cool J karaktere lesz. Mindkét színész kapott hideget-meleget az első rész után, én igazából ennek nem látom okát. Jól játszottak, semmivel sem maradtak alul bármely más sorozat első részében szereplő színészektől. Senki ne várja el azt, hogy valaki már a pilotban annyira magáévá tegye a karaktert, mint mondjuk már az első évad felénél. Én mondjuk O'Donell-t soha nem szerettem, mert a nyálas buzi kategóriába soroltam DiCaprio mellé, ennek ellenére azt nem mondanám róla véletlenül sem, hogy rossz színész. LL Cool J meg a szokásos menő ex-gettós keményfiú és igazából ezt a figurát mintha neki találták volna ki. Persze gyakorolhatta ő a karaktert már megannyi más filmjében is, hisz folyton hasonlókat játszik. A szereplőgárdából rajtuk kívül egyedül James Bond Q-jának női alteregója volt ismerős, de ő sem mostani filmekből (Ovizsaru, Spionfióka) a többiek számomra teljességgel ismeretlenek, de ez az NCIS esetében is hasonló volt annó.

Az NCIS: Los Angeles az első rész alapján ugyan még nem ér fel a több éve futó őséhez, de nincs oka szégyenkezni, semmivel nem gyengébb, mint az volt, az első részek idején. Mire megismerjük majd a karaktereket és a színészek is igazán a saját stílusukra fogják formálni őket (ez mindössze pár rész lehet csak), a részek színvonala nem marad majd el az anyasorozatétól. Én mindenképp ajánlanám megnézésre mindenkinek aki szereti az NCIS-t, azoknak meg főleg, akiket elijesztett néhány az eredeti NCIS-t nem is követő blogíró, illetve kommentelő véleménye...
Share/Bookmark

3 megjegyzés:

kevice írta...

Na! Végre eljutottam odáig, hogy ehhez is hozzászóljak :) Én megnéztem az első két részt, és nekem kellemes élményt nyújtott. Tényleg nem az eredeti NCIS, de nem is kell annak lennie, ahogy te is írtad.
Egyelőre nem izgulom magam halálra, de én még mindenképp maradok, megvárom mi sül ki belőle. Van ennél jóval rosszabb sorozat is, amit nézek, csak sajnálom kaszálni.
Amúgy Hetty-t én nagyon bírom. :)

Giggsy írta...

Én is ilyen nehezen kaszálós típus vagyok, de néha egy-egy húzás is képes előhozni belőlem a cancel-t. Mondjuk a Heroes-t már kaszáltam volna, de Ági rávett a folytatásra. Persze az első rész óta egyet sem láttuk :D

kevice írta...

Nálam is a Heroes az egyik ilyen. De már nagyon kilóg a lóláb :)
Meg úgy vagyok vele, hogy nem mondom ki feltétlen a kaszát, hanem azt mondom, hogy most egyelőre hanyagolom, aztán majd visszatérek a dologra később :) A Smallville-nél így vagyok lemaradva 2 évaddal :)

Megjegyzés küldése