2009. október 9., péntek

Dollhouse - 2. évad

A Dollhouse második évada is megkezdődött, de jó eséllyel Eliza Dushku ennek a sorozatnak sem hoz több szerencsét, mint annak idején a Tru Calling-nak. Ahogy az, úgy ez is a Fox-on fut, és ahogy az ennek is olyan nézettséggel indul a második évada, hogy valószínű pár rész után cancel lesz belőle. Sőt, hogy mondjak még egy párhuzamot amiben azért nem vagyok 100%-ig biztos, a Tru Calling is péntekenként ment, ahogy a Dollhouse is. És hogy az utolsó párhuzamot se hagyjam ki: ennek a cancel-éért is nagy kár lenne, mivel mostanában kezd igazán beindulni.

Bizony a Dollhouse volt az a sorozat, amit tavaly a legjobban vártam, de az első epizód annó óriási csalódás volt (jellemző a Fox baromságára, hogy a később a DVD-re kerülő Unaired Pilot mérföldekkel jobb volt a műsorba kerülőnél) de aztán a széria lassan észhez tért és úgy a negyedik-ötödik rész tájékán már a szezon legjobb újoncai közé tartozott, a sorozat utolsó részei pedig már megközelítette a Fringe színvonalát. A második évad ugyanott folytatja ahol az előző abbahagyta. Időben ugyan ugranak egy kicsit, de a színvonal maradt, sőt talán még emelkedett is. Új karakter egyelőre nem lépett a képbe, ellenben az eddigiekkel nagyon jól variálnak az alkotók. Ígérték, hogy az utolsó, TV-ben le nem adott rész bizony nem egy amolyan Kés/Alatt féle betekintés lesz a jövőbe, komolyan azon a szálon tervezik tovább vinni a történet folyamát. Ezt már az első részben is lehetett érzékelni és mondhatom eddig jól alakul a dolog. Persze azt nem mondhatjuk, hogy a happy end felé haladnak, hisz láttuk a sorozat szerinti jövőt, ami legalább annyira sötét, mint a Dark Angel-é.

Ami a színészek játékát illeti sem tapasztaltam változást semmilyen irányba. Aki szenzációs volt, az most is az, aki pedig az eddigiekben hozta az átlagot, az erre most is képes volt. Igazából nem értem továbbra sem, hogy mi ez a sok támadás Eliza Dushku ellen. Nem mondom, hogy tehetségét tekintve vetekedik Meryl Streep-pel, vagy Hillary Swank-kel, de egyáltalán nem mondanám, hogy rettenetes színásznő. Ha valaki rettenetes színészeket akar látni, az nézzen bele valamelyik napi szappanoperába a magyar kertévéken. Ott nagyítóval lehet csak elfogadható színészi játékot látni. De ugyanez igaz Emma Watson-ra is (Igaz az a pletyka, hogy idén nagyobb bevételei voltak, mint bármely más színésznek? Csak mert ha igen, kérek engedélyt felkötni magam... Szegényke csúnya és tehetségtelen, amely kombinációnál rosszabbal színésznő nem rendelkezhet.) Tehát aki rossz színésznőnek mondja Eliza Dushku-t, az nem látott még igazán rossz színésznőt...

Szerintem akinek a Dollhouse első évada tetszett, annak ez az új is tetszeni fog, aki viszont annó a második résznek sem adott esélyt, azt ez sem fogja meggyőzni. Nagyon sajnálatos, hogy a készítők minden igyekezete ellenére sem nézik elegen a sorozatot, így pedig nagy a valószínűsége az év közbeni cancel-nek, ami egészen biztosan tovább rombolja a nézettséget, hisz ki akarná egy félig sem befejezett történetre pazarolni az idejét...
Share/Bookmark

5 megjegyzés:

kevice írta...

Egyet kell értenem :) Bár én még csak az első részt láttam, de valóban nem látok olyan színvonalbeli romlást, mint amit mások emlegetnek. Meg hogy Eliza így ribancos, úgy ribancos... Már azt hittem velem van a baj, de örülök, hogy más is így látja.
Én nagyon sajnálnám, hogy ha vége szakadna a sorozatnak, mert szerintem van benne potenciál, ahogy annak idején a Tru Callingnak is volt. Én tényleg nem értem néha az amerikaiakat...

Mr. Bro írta...

pffúúúújjj! éljen a Sarah Connor Cronicles! ezért kellet törölni egy jó kis terminator sorozatot? hogy aztán úgy is törölve legyen a Babasufni? eehhh:P

Giggsy írta...

Én sem értem az amcsikat. Illetve inkább a TV-ket. Miért kell nagyobb költségvetésű sorozatokat péntekre pakolni, mikor már hosszú évek óta nyilvánvaló, hogy ott képtelenség jó nézettséget produkálni. Hány sorozatnak kell még belebuknia, hogy kapcsoljanak?

Amúgy a TTSCC-t nem a Dollhouse miatt törölték. Ez honnan jött??? Semmi köze a kettőnek egymáshoz. Egymás után adta őket a Fox és végül csak a Dollhouse-t tartották meg, de ha ez nincs, a TTSCC akkor sem maradt volna...

Spawn írta...

Én sem tudom honnan jött ez a Dollhouse miatt törölték a TTSCC-t. Én amúgy arra számítottam, hogy mindkettő cancel-t kap. De végül a Dollhouse (talán meglepetésre) maradt.

Amúgy meg a FOX sorozatpolitikáját már régóta ismerjük, hiszen láthattuk mit csináltak a "Dark Angel"-lel, majd később a "Firefly"-al.

zs93 írta...

A Tru Calling csütörtökönként ment.
A TSCC-t nem a Dollhouse miatt nem folytatták.

Megjegyzés küldése