2009. november 30., hétfő

Alkonyat

Már dúl egy ideje az Alkonyat mánia a szexuális érettségig legfeljebb csak gondolatban elérő lányok között és engem eddig éppen ez riasztott el a film megtekintésétől, most azonban úgy adódott, hogy egy ismerős kérésére megszereztük DVD-n és ha már úgy is itt volt nálunk, megnéztük. Hááát... én olvastam, hogy sokan a Harry Potter-hez hasonlítják, amin az Alkonyat rajongók rendszerint szeretnek vérig sértődni, pedig joguk aztán nincs hozzá. Egy ilyen összevetést legfeljebb a Harry Potter rajongók vehetnek zokon.

Alkonyat plakat

Persze a könyvet nem olvastam, de kétlem, hogy annyit variáltak volna a megfilmesítéskor az alapkoncepción, hogy egy zseniális mű legyen az adaptáció mögött. Az Alkonyat nem több, mint a vámpír mítosz, azon belül is a vámpír-ember szerelem százezredik feldolgozása. Semmi újat nem hoz a témába, amit már el nem mondtak volna ezer másik hasonló történetben, az eredetiségnek még a látszatát sem próbálja mutatni. Értem én, hogy a Rómeó és Júlia világában élő fiatal lányok miért vannak oda egy szerelmi történetért, de ez még annak sem túl fantáziadús. Félreértés ne essék, ez nem egy pocsék film, nem értem azt, hogy sokan miért tekintenek ilyen gyűlölettel rá, de azokat még kevésbé értem, akik fanatikusan rajonganak iránta és dicsőítik az egyediségét állítva, hogy ez a napjaink legjobb története.

Aki esetleg nem ismerné az alapsztorit: leányzó ideiglenesen az apjához költözik, mert anyuci az új pasijával az országot járja. A gimiben a csaj az első nap kiszúrja magának a helyi EMOs banda vezérhímjét (ezt a szerepet az új Dicaprio-ra Robert Pattinson-ra bízták. Na nem azért új Dicaprio, mert akárcsak megközelítené annak színészi képességeit, egyszerűen csak arról van szó, hogy őt is ugyanolyan szívesen pattintanám arcon egy szeneslapáttal) Az EMO-s banda nem közösködik senkivel, meg úgy általában véve is mindenki furcsának tartja őket, de mi persze már rögtön vágjuk miről van szó. A leányzó életét megmenti EMOfiú, mégpedig úgy, hogy ripityára tör egy kocsit, ami más helyzetben a leányzót törte volna össze. Ez a hölgy szerint igencsak furcsa (érdekes másnak nem tűnt fel, hogy mi az a kurva nagy horpadás a kocsin ott, ahova a lány szerveinek kellene felkenődve lennie) és rövid időn belül összeadja a kettőt a kettővel: EMOfiú vámpír. Ezt a fiú is bevallja, de a leányzót ez nem zavarja. Érdekes módon az sem, hogy EMOfiú azt mondja most épp vega életet él (értsd állatok vérét issza csak) de főhősnőnk vére olyan finomnak szaglik, hogy miatta még azzal is felhagyna. Neeem, a kiscsaj még ekkor is úgy megbízik a vámpírban, ahogy az ember évek múltán teszi csak a szerelmével. Persze összejönnek, de akad, akinek ez nem tetszik, aztán jönnek más vámpírok is, akik nem annyira vegák, ott van pl. az a gyerek is, aki kilométerekről kiszagol mindent, de a tőle három méterre álló csajról csak akkor veszi észre, hogy ember, mikor megfordul a szélirány... Szóval jön a sok galiba, de igazából semmi, de komolyan semmi olyan nem történik a filmben, amit ne lehetne látni az első perctől kezdve. Ami a romantikus szálat illeti (szinte csak az van) szintén elég vicces. Persze ezt nem nekem kéne megítélnem, mert alapból nem vagyok oda a romantikus filmekért, de egy percre sem éreztem azt a fajta érzelmi töltetet, amit mondjuk a Rakoncátlan szív hordozott magában. Persze az is lehet, hogy csak a film szereplői voltak képtelenek igazán hitelesen átadni ezt a lángoló, de valahol mégis bűnösnek érzett szerelmet.

A színészekre nem fogok külön kitérni, ha valahova pozícionálnom kellene a teljesítményüket, akkor úgy két-három fokkal a Barátok közt színészeinek játéka és az átlag közé tenném őket, annál feljebb semmiképp.

A film nézése közben amúgy két dolog járt a fejemben, az egyik az, amit Barney mond egyszer Lilly-nek, mikor az rá akarja venni valami igazán nem pasis dologra: "- Nem mehetek, mert van ez az izém. - Mid? - Péniszem" Kábé ilyen érzés felnőtt férfiként megnézni ezt a filmet. Más szempontból tekintve (értsd, megpróbálva eltekinteni attól, hogy pasi vagyok) az Alkonyat-ra egy másik jelző vonatkozik, az, amit az egyik kiképzőm szokott mondogatni néha: "Nem rossz, de a jó az nem ilyen."
Share/Bookmark

8 megjegyzés:

Spawn írta...

No, erre egy ismerősöm azt mondaná, hogy átmentél a vizsgán: Te sem vagy 16 éves lány. :D :D

Amúgy nekem sem jött be a film. A könyvet pedig én sem olvastam, elhiszem, hogy jobb, mint a film, csak nem kaptam kedvet hozzá a film megtekintése után. Ettől még valószínű a második részt is megnézem majd, hátha...

Any Scherbatsky írta...

Dejó! Végre valaki, aki nem áradozik az Alkonyatról! Szörnyű, mennyire szar az a film, a könyv különben annyira nem rossz, bár nem értem, mire ez a nagy felhajtás.
Mellesleg... Hoppá! Csak nem én is egy 16 éves csaj vagyok?! A francba! Csak nem istenítenem kéne Edwardot? Hmm... Ez azért nem fog összejönni. És elég szomorú, hogy a mai csajoknak egy ilyen seggfej az ideál.

Spawn írta...

@Any Scherbatsky: Semmi sem kötelező érvényű, így természetesen az, hogy te 16 éves lány nem jelenti automatikusan, hogy neked istenítened kéne Edward-ot. Mivel mindenkinek egyéni ízlésvilága van, el tudja dönteni, hogy mi tetszik neki, és mi nem. Én arra céloztam, hogy a te korosztályod volt a film célközönsége elsősorban.

Amúgy bár nem tetszett a film, de azt azért elismerem, hogy a nézhetetlentől is messze volt. Mert láttam én már sokkal rosszabb filmeket is, mint ez. Igaz, azokat nem hype-olták ennyire. (A blogomon én 50%-ra értékeltem, ami messze a legmagasabb volt az általam ismert filmes bloggerek között.)

A nagy felhajtást én sem értem, de volt már ilyen korábban más filmeknél is. Ez van.

Any Scherbatsky írta...

Bocsánat, ha valaki félreértett, poénosnak szántam a második bekezdésemet, csak kimaradtak a fejecskék :) Látom, Spawn, elég komolyan vetted, nem akartam senkit megsérteni.

Különben a korosztályom 90 %-a - beleértve az egészen értelmes és okos lányokat is - meg van őrülve, ha csak szóba kerül az említett film/könyv, ha úgy vesszük, tényleg lehet általánosítani, hogy minden 15-17 év körüli lány szereti, őszintén szólva a suliban sem találkoztam még olyannal, aki ennél nagyobb igényességre vágyik, így ez az ellenkező tábor elenyésző, teljesen elhanyagolható.

Spawn írta...

@Any Scherbatsky: Engem nem sértettél meg egyáltalán. (Amúgy sem szokásom megsértődni, pláne nem egy filmen.) De az igaz, hogy komolyan vettem, amit írtál.

McGyver írta...

gyengébb pillanatomban nekem is volt "szerencsém" látni ezt a remekművet :P
mikor néztem 2 dolog járt a fejemben:
1.: "Nézmán csillog a fényben, de buzis" :P
2.: ezt inkább mutatnám, remélem tudok linkelni:
http://blog.puruttya.hu/oldimages/puruttya/chinpokomon/20090809/blade.jpg
mikor végignéztem laza nyugalommal kivettem a lemezt a gépből és rituálisan elégettem, közben valami busman dalt kántáltam...

ez a szemét egy valamire jó, ha másra nem is, szidni...


u.i.:ha valakit megsérettem, így járt, és bocsi ha nem jó a link

Magyarvándor írta...

Gyerekek; én nem ködösítek, én nem azt mondom hogy hű de jó mert épp enyhén illuminált állapotban néztem meg a baráti körömmel és akkor abban az állapotomban éppen elnézegettem.
De még egyszer nem nézném meg, hiába hiányoznak részletek, ami szintén nem baj.... jobb is így :)

Kíváncsi vagyok a 2. részére azt is megnézem persze csak magyar szinkronnal :)

kevice írta...

Nos, ahogy elnézem, én leszek az egyetlen, aki szereti a Twilight-ot. Na nem a filmet, mert az borzalmas. Akkora csalódás volt, mint a ház. Én a könyv rabja lettem. Most így olvasva a posztot, tényleg nincs semmi különös a történetben, ám amikor olvastam, egyszerűen képtelen voltam letenni. Egyszerűen az írónő stílusa és ahogy megírta a sztorit, magával ragadott.
De mostanára valahogy elmúlt a lelkesedés. A harmadik könyv immáron több, mint egy hónapja megvan, de a felénél tovább nem jutottam és valahogy kedvem sincs, hogy a kezembe vegyem. Lehet, hogy ez a túlzott felhajtás az én gyomromat is megfeküdte.
Na mindegy. Egy szó, mint száz, szerintem az első könyv volt az igazi és én nagyon szeretem. Ennek sok oka van, de egyrészt hosszú is lenne leírni, meg ezt így nem lehet átadni. Ezt olvasni és érezni kell. :)

Megjegyzés küldése