De addig is, milyen volt a tegnapi futam? Frenetikus. Végre láthattunk test-test elleni küzdelmeket, hihetetlenül végrehajtott előzéseket, egyszerűen az ember az ilyenekért nézi a Forma-1-et. A versenyt a futam elején merészet (és akkor külső szemlélőként látszólag rettenetesen nagy hülyeséget) húzó Jenson Button nyerte, aki elsőként ment ki száraz pályára alkalmas gumikért és így másodperceket hozott a többieken, ami végül a győzelméhez vezetett. Ehhez szüksége volt azért persze egyéb körülményekre is amibe beletartozott például, hogy az elbénázott rajtot követően még az első kanyart is sikerült elrontania, aminek a következményei Fernando Alonso-t és Michael Schumacher-t sújtották. Az angol világbajnok eltalált a ferraris hátsó kerekét és nekiforgatta a hétszeres VB győztes németnek. Persze még ez is kevés lett volna a sikerhez, csakhogy Sebastian Vettel-t idén már másodszor hagyta cserben az autója egy biztosan megnyert futam során, ezúttal a fék mondta be az unalmast, így a német a befutót már csak a boxutcából nézhette. Ahhoz képest, hogy két futam után a Red Bull tűnik a leggyorsabbak, igen nagy ponthátrányban vannak a Ferrari-hoz képest. A rajt nagy nyertese egyébként Robert Kubica volt, aki Renault-jával négy helyet jött előre, ami aztán a kieséseknek köszönhetően egy második helyet eredményezett neki. Persze azért számára nem volt ám ennyire egyszerű a dolog, hisz egyedüliként ő volt képes éles versenykörülmények között megálljt parancsolni Lewis Hamilton-nak, aki gyakorlatilag odáig bárkit megevett reggelire aki előtte autózott. A dobogón állók közül egyébként leginkább Kubica érdemelte ki a helyét, hisz sokat küzdött és mindig nyertesen került ki a harcokból. A harmadik helyen olyasvalaki végzett, aki ezen a versenyen kis túlzással pontszerzést sem érdemelt volna. Felipe Massa valami rémesen sokat hibázott, ha nincs az a fantasztikusan jól elkapott rajtja, ahol állva hagyott mindenkit, akkor az előbbi mondatba a "kis túlzással" kitétel bele sem került volna. Ha Hamilton-ról azt írtam, hogy bárkit megelőzött aki előtte ment, akkor Massa-ról elmondhatom ennek ellenkezőjét. A futam nagy részében feltartotta a mögötte autózókat, akik ezt rendszerint az ő megelőzésével hálálták meg. Csúszkált össze-vissza, voltak kanyarok amiket egymás után vagy öt körben képes volt elrontani. Egyetlen szerencséje, hogy a verseny végén csapattársa Fernando Alonso ment mögötte, hisz a spanyol vele nem lehetett olyan agresszív, mint volt másokkal mikor az utolsó helyről végig mászta a mezőnyt. Bizony Alonso utolsóból lett majdnem első, hisz az első kanyart követően a mezőny végéről indulhatott, és eséllyel támadhatta volna Kubica-t, vagy esetleg talán még a győztes Button-t is, csakhogy Massa nem igazán akarta elengedni, ő pedig nem kívánt belemenni egy olyan előzésbe aminek könnyedén Ferrari 0 pont lehetett volna a végeredménye. Csapatszempontból ez biztos nem volt túl jó döntés így. Alonso a negyedik helyen autózva egyébként Hamilton-tól is megmentette Massa-t, hisz nagyszerűen verte vissza az angol fiú támadásait, ez pedig a tegnapi Massa-nak egészen biztosan nem sikerült volna. Az ötödik helyen Nico Rosberg futott be elsősorban a verseny során kétszer is rettenetes nagyot butáskodó hazai pályán versenyző Mark Webber-nek köszönhetően, aki néhány körrel a leintés előtt hátulról belerongyolt az Alonso megelőzésén munkálkodó Hamilton-ba. A 2008-as év angol világbajnoka a Webber-i attrakció ellenére is befutott a hatodik helyen, mögötte a viszonylag csendes futamot teljesítő Vitantonio Liuzzi és Rubens Barichello ért be. Webber az orrkúpjának két körrel a leintés vége előtti cseréje ellenére is képes volt pontot szerezni, a kilencedik helyen zárt. A tizedik, utolsó még pontszerző helyen Michael Schumacher futott be, akivel a Forma-1 abszolút kezdői járatták a bolondjukat hosszú körökön át, Jaime Alguersauri-n például csak a katalán fiú hibája miatt tudott átmászni, odáig a Torro Rosso versenyzője hosszú körökön keresztül komplett bolondot csinált belőle, és nem egy támadási kísérletet visszavert.
A verseny utáni nagy kérdések a következők:
- miért nem állítják vissza a 107%-os szabályt? Az új istállók annyira lassúak, hogy a többiek rendes versenykörülmények között 15-20 körönként körözik le őket, így pedig gyakran rettenetesen veszélyes szituációt teremtenek a pályán. Szegény versenyzőik nem is látják a mögöttük érkező gyorsabb autókat, aztán fél körrel később már állhatnak is félre elengedni azokat. Tegnap a cseppet sem ügyetlen Kovalainen még a közvetlenül előtte autózó De La Rosa-tól is kört kapott, Chandhok pedig a Hispania-val 4 kör hátrányban fejezte be a versenyt.
- meddig tart majd ki a Schumacher fanok lelkesedése? Két verseny után persze korai lenne nagy következtetéseket levonni, de attól még tény, hogy a németek hétszeres világbajnoka eddig sokat nem tett hozzá sem a tavalyi VB győztes autó teljesítményéhez, sem úgy általában a versenyekhez. Ami engem illet én nem is vártam mást. Tudom, hogy a rajongóival ellentétben Schumi sem vár el nagy sikereket magától az idén, de én még azt is kétségbe vonom, hogy így negyven fölött ki fogja tölteni azt a három éves szerződését. Világbajnok már biztosan nem lesz, szerintem még Rosberg előtt sem tud majd végezni az év végén.
- mikor rúgják már ki az RTL Klub-ról a Forma-1-hez vajmi kevéssé konyító Wéber-Czollner duót (Palik sem sokkal jobb ám...)? Tegnap körökön keresztül beszéltek arról, hogy Hamilton mekkorát esett vissza a rajtnál, miközben két kanyar után a hetedik helyen ment a tizenegyedikről indulva! És tették ezt még akkor is, mikor végig Hamilton kamerájából láthattuk a rajtot. Egyikük sem vette észre, hogy baromságokat beszélnek, egyikük sem mondta, hogy bocsi, ezt elnéztük... Nem. De mást képesek elnézni. Például az időmérőn első szakaszában rendszeresen összekeverték valamelyik Hispania-t vagy Virgin-t (nem tudom már melyiket) Schumacher-rel. Magyarázták, hogy a német milyen rossz helyen eresztett el valakit, miközben látszott a képernyőn hogy száz méterrel mögötte volt a csetepaté. És ez most még csak a két legdurvább baromsága a duónak. Nem értem, hogy mit keresnek a kommentátor állásban olyan emberek akik képtelenek figyelemmel kísérni a futam zajlását és mást sem tudnak csak össze-vissza baromságokat beszélni.
Végezetül lássuk a rajtot, ami tényleg izgalmasra sikeredett:

0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése