2010. január 14., csütörtök

Pókember reboot

Törzsgyökeres Pókember rajongóként olyan jó hírt olvastam a minap, hogy órákig madarat lehetett velem fogatni. A Pókember 4 project éléről távozott az Evil dead trilógia óta csak hányadékot gyártó Sam Raimi, aki a legszuperebb szuperhősből lúzer óvodást csinált. Ami még jobb hír, hogy vele együtt búcsút inthetünk a kacsaszájú antiszínész Tobey McGuire-nek is, tehát lehet, hogy a következő Pókember nyomokban már emlékeztetni is fog a képregény eredetire. Ideje volt már. Nem tudom mit várhatunk, de nagyon remélem, hogy a milliószor elcsépelt tinifilmes vonulatot végképp magunk mögött tudhatjuk majd. Nekem színész ötletem most így hirtelen nem lenne Peter Parker szerepére, de az is tökéletesen megfelelő, ha egy feltörekvő fiatal színészt választanak, feltéve ha az a barátnője elvesztése felett érzett fájdalmát képes lesz széles vigyor nélkül a pofáján játszani...
Share/Bookmark

12 megjegyzés:

Spawn írta...

Nekem nem volt semmi bajom a Raimi féle Pókember-filmekkel (na jó, az első kettővel), Tobey Maguire pedig remek színész, de hogy Pókember-nek milyen az már más kérdés. Tény, hogy kicsit hülyén volt megírva a karaktere, de erről ő nem tehet.
Raimi-tól szerintem jó volt még a "Darkman" és legutóbb a "Pokolba taszítva" is tetszett tőle. Az "Evil dead" trilógiát pedig nem láttam még.

Az új Pókember kapcsán eddig olyan nevek "röpködtek", mint Robert Pattinson (Twilight), Michael Cena (Juno) és Josh Hutcherson (Híd Terabithia földjére) illetve Jake Gyllenhaal (az ő neve egyébként már a Pókember 2-nél felmerült, amikor úgy látszott, hogy Maguire egy hátsérülés miatt nem tudja eljátszani a szerepet) ezek egyelőre még csak találgatások, de többen már most visszasírják Maguire-t, pedig az új Pókember forgatása még nemhogy nem indult el, de még forgatókönyv sincs. Én várom mindenesetre kíváncsian. Az persze megint egy más kérdés, hogy van-e értelme egy ennyire "friss" filmet reboot-olni...

Giggsy írta...

Ha valami menthetetlenül el lett b@szva, akkor mindig van értelme egy reboot-nak, márpedig a Pókember esetében erről van szó. McGuire nem tudom, hogy amúgy milyen színész, de a Pókember filmekben minősíthetetlen alakítást nyújtott, ráadásul ugyanaz a kacsaszájú buzi volt végig, holott Peter Parker felnőtt az évek során. Szóval sem alkatilag sem színészi teljesítményét tekintve nem ütötte meg még a minimális szintet sem a karakterhez.
A Pókember mozik silány tinifilmek lettek, némi szuperhős vonulattal megspékelve. A karakterek köszönőviszonyban sem voltak az eredetiekkel (hol voltak pl Pókember szarkasztikus beszólásai harc közben, Mary Jane vagánysága és intelligenciája, vagy a főgonoszok eredeti jelleme) Egyszerűen el sem tudom képzelni, hogy mit képzeltek mikor összehozták ezt a rakás trágyát Pókember címen...

Ami a jelölteket illeti akiket említettél: Robert Pattinson rettenetes ötlet, bár McGuire-nél még mindig jobb lenne. Cera még mindig gyerek holott már 22 éves. Én nem igazán látom rajta, hogy valaha is elmúlna róla ez a kölyökképűség, szóval ő sem túl jó ötlet. Josh Hutcherson megint csak arra utalna, hogy ugyanazt a baromságot akarják elkövetni, mint az első kísérletnél: NEM KELL TINIFILM PÓKEMBER!!! Gyllenhaal már nem lenne olyan rossz, de azért ezen még gondolkodni kellene a dolgon, mert még ő sem az igazi.

Az Evil Dead trilógia, amúgy horror alapmű, szerintem nézd meg mindenkép :) Nekem annak idején nagyon tetszett, de azt már nem tudom, hogy mai fejjel is tetszene-e...

Spawn írta...

Azért az a "rakás trágya" igencsak szépen termelt a kasszáknál. :)
Mivel ugye a nézők egy része (többsége?) nem ismeri a képregényt, így nem tudta, hogy mennyire el lettek rontva a karekterek. A 3. résszel már nekem is voltak gondjaim, de az nem csak Raimi, hanem a stúdió hibája is volt. A rendező ugyanis nem akarta még Venom-ot szerepeltetni, a stúdió erőltette bele, aztán olyat lett, amilyen. Ha, most lehet,hogy jó ötletnek tűnik így hirtelen a reboot gondolata, de sokan lehet eleve úgy fognak hozzáálni a filmhez, hogy ezt meg minek újrakezdeni?
Ami Pattinson-t illeti, szerintem vele az a baj, hogy túlságosan azonosítják Twilight-beli karakterével már most, nehéz lesz neki kitörnie ebből a skatulyából szerintem. (És sokan emiatt is nem látnák őt szívesen Pókember-ként, mert nem szeretik a Twilight-ot, minek semmi köze nincs a Pókemberhez.)Azonban őt én inkább el tudnám képzelni Pókember-nek, mint Cera-t. (A Twilight-fanok legalább tuti megnéznék, aki meg nem szereti a Twilight-ot az meg eleve bojkottálná ezt is.
Amúgy tinifilm? A legtöbb szuperhősös filmből majdnem tinifilmet csinálnak/csináltak. A stúdiók általában ragaszkodnak a PG-13-hoz minden esetben. (Még az új Megtorló-t is ebbe a kategóriába akarták belekényszeríteni, csak kiderült, hogy akkor újra kéne forgatni a filmet gyakorlatilag, így engedték inkább az R besorolást...szerencsére.) De ott van pl. a Fantsztikus Négyes, az is tinifilm lett mind a kettő.
(Jó, mondjuk ott volt egy rendező, Tim Story, akire nem tudom, hogy bízhatták rá az F4-et egy "Amerikai Taxi" után.)
Nem véletlen, hogy azt is reboot-olni akarják. Sajnos így vélhetően ki fog maradni az F4 filmek számomra legnagyobb pozitívuma, vagyis Jessica Alba.

Szóval, hogy tinifilm lesz az új Pókember, az szinte biztos, hogy miért? mert abból van a pénz, hogy minél többen meg tudják nézni.

Vagy ott volt a Watchmen, ahol hűek maradtak a képregényhez, meghagytak minden brutalitást, megkapta az "R" besorolást, aztán mégis bukta lett. Persze ez talán rossz példa, hiszen a Watchmen, pont, hogy nem az a tipikus szuperhősös film.
(Szerintem egyébként az egyik legjobb képregényadaptáció, ami valaha vászonra került.)

Giggsy írta...

Az hogy sokan megnézték, az csak a neve miatt van. Ha nem Pókember lenne a címe, hanem mondjuk Pókcsávó, akkor fele ekkora bevételt nem termelt volna.
Az a baj, hogy Raimi eleve rossz vonalon indult el így nem fognám a stúdióra a harmadik rész bukását sem. Venom szerepeltetése amúgy nem volt hiba, elcseszve ott lett a dolog, hogy telepakolták egy csomó rosszfiúval a filmet és így kidolgozatlan lett az összes szál. Kétlem, hogy a Sony ezt várta volna el...

Tinifilm alatt nem a PG-13-ra céloztam, hanem a tinifilmes húzásokra. Mintha a Dawson és a haverokat, Gossip girl-t, 90210-et, vagy bármi ilyen középsulis rétegről szóló filmet néznék bugyuta szerelmi háromszögekkel, hülye intrikákkal és egy csomó olyan sallanggal amire semmi de semmi szükség nem lenne. Nem a véres akciókat és trágár beszédet hiányolom, hanem az egyebeket tartom túl soknak. Ennek akcióvígjátéknak kellene lennie némi drámával, nem idétlen romantikus gejlnek egy nyápic majomról, aki reménytelenül szerelmes egy kategóriákkal felette álló csajba (és ezzel nem Kirsten Dunst-ot dícsértem...). Amúgy az is milyen már, hogy az összes rosszfiú megjavul a filmek végére (leszámítva a Zöld manót az első részben)? Ha csak a rajzfilmeket filmesítenék meg, akkor is megkapná a PG-13-at és mégis lenne köze az eredeti sztorihoz...
A Watchman buktája meg annak tudható be, hogy egy tipikus rétegfilm egy olyan képregényből, amelyet a nagyközönség (értsd akik nem olvasnak képregényeket) egyáltalán nem ismer, sztár szereplők nélkül. Nem is számíthattak ennél nagyobb sikerre...

Spawn írta...

Azt hiszem megfogalmaztad a lényeget: Sokan a neve miatt nézték meg.
Vélhetően ezért lesz sikeres a reboot is függetlenül attól, hogy milyen is lesz valójában.

A Watchmen-t illetően: Attól, hogy nem ismerik sokan a képregényt, a film még tetszhet nekik. Egy jó filmhez pedig nem kellenek feltétlenül sztárok. Meg Zack Snyder nem is nagyon szokott úgymond nagy sztárokat a filmjeibe tenni. A "300" mégis sikeres tudott lenni. (Gerard Butler inkább az után lett sztár, előtte annyira nem volt ismert), pedig az is képregényfilm, noha lehet, hogy a képregény alapjául szolgáló történelmi eseményeket többen ismerik, mint magát Frank Miller képregényét.

Giggsy írta...

A 300 szerintem azért nem jó példa, mert az tulajdonképp egy brutális akciófilm volt, tehát máris nagyobb nézőközönséget vonzhat, mint az a fajta filozofálgatás ami a Watchman-ben volt. Ráadásul Gerard Butler mögött addigra azért állt pár olyan film, ami miatt volt neve: Tomb Raider 2, Drakula, Operaház fantomja, 2020 a tűz birodalma; szóval ezekkel azért már szerzett magának annyi nevet, hogy miatta is menjenek be emberek a moziba. Azonban a Watchman teljes egészében nélkülözi az akár csak közepesen is ismert színészeket (oké ott van a kábé öt percet szereplő Carla Gugino vagy rajta kívül még Jeffrey Dean Morgan, de azért neki is csak két sorozatban játszott mellékszerep van amiről ismertebb lehet) Szóval a Watchmen valószínű ezért is lett bukás. Rétegfilm, ismert színészek, vagy szélesebb körben elterjedt alapsztori nélkül.

Spawn írta...

Hát...a Tomb Raider 2, és a Drakula 2000 nem igazán jó példák Butler mellett szerintem, mert egyik méretesebb bukta volt, mint a másik. (Pedig TR2 jó esély Jan De Bont-nak, hogy visszatérjen rendezőként, de nem jött be neki.) Plusz a TR2-ről szerintem sokan nem is tudják, hogy szerepelt benne Butler, mindenkinek Angelina Jolie ugrik be elsősorban. A 2020: A tűz birodalmáról pedig elsősorban Christian Bale és Matthew McConaughey ugrik be az embereknek. (Nekem nem is rémlik, hogy Butler is volt benne, pedig láttam a a filmet.) Az Operaház fantomját pedig nem láttam, mivel nem nekem való (A musical nem az én műfajom).
Szóval én úgy gondolom Butler a "300" előtt nem számított olyan kimondottan nagy névnek. (Vélhetően részben ezért is osztotta rá Snyder a "300" főszerepét, mivel ahogy előző hsz-emben is mondtam, hogy ő nem nagyon szokott nagy sztárokat szerepeltetni a filmjeiben.)
A lényeg, hogy Watchmen ezzel együtt bukta lett, de igazából nagy jelentősége nincs ennek szerintem. Akinek tetszett, az úgyis megnézi többször is (Mint én. :D), akinek nem, annak meg mindegy. Folytatása úgysem lett volna, ha nyereséges lett volna, akkor sem. (Mivel a képregény is 12 szám volt, és nem több.) Ráadásul Snyder még a bukta ellenére is kiadta a "Director's Cut" verziót (ami fél órával hosszabb, mint a moziverzió /láttam már ezt is/ :) ), meg az Ultimate Cut-ot is, ami 210 perces. Szóval ő kihozta, amit lehetett a Watchmen-franchise-ból szerintem.
Ezzel együtt én továbbra is azt mondom, hogy egy sikeres filmhez nem feltétlenül kell, hogy világsztárok szerepeljenek benne. (Persze az is igaz, hogy húzónevekkel jobban el lehet adni mindent.)

Giggsy írta...

Attól hogy bukás, még a Tomb Raider 2 egy hollywood-i szuperprodukció volt, aminek Butler volt az egyik főszereplője... Az Operaház fantomja meg hatalmas siker volt a musical rajongók körében, szóval azért azt mondhatjuk, hogy mire a 300 a mozikba került, Butler elég ismert színész volt már. Mindenképp ismertebb, mint a Watchman bármely főszereplője.
Amúgy nem kötekedés, de az sem igaz, hogy Snyder nem szokott sztárokat alkalmazni a filmjeiben, én inkább azt mondanám, hogy karakteres, ismert, de nem "A" listás színészeket szeret alkalmazni. A 300 előtt nagy filmje csak a Holtak hajnala volt, márpedig abban szerepelt Ving Rhames és Mekhi Phifer, meg a Váratlan utazás Sarah Polley-ja. A 300-ban is volt ismert szereplő Butler-en kívül: a The Wire egyik főszereplője Dominic West. És az azóta forgatott filmjeiben is ismert arcok a főszereplők: Carla Gugino, Vanessa Hudgens, Emilie de Ravin, Hugo Weaving, Sam Neil, Geofrey Rush, Helen Mirren (jó mondjuk ezek egy része csak a hangját adta az adott filmhez). Szóval egyedül a Watchman-nél próbálkozott be azzal, hogy teljesen ismeretlen főszereplőgárdát hozott össze, nem is jött be a dolog.
Szerintem egy sikeres filmnek alapfeltétele, hogy legyenek benne sztárok (nem feltétlenül "A" listások, de azért ismert arcok) vagy a film alapjául valami olyasmi szolgáljon, amiről egy szomáliai nyomornegyedben felnőtt gyerek is tudja, hogy mi az, esetleg annyira ismert név legyen a rendező és/vagy producer, mint Spielberg, Cameron, Lucas, Bruckheimer.
Egyszerűen azért kellenek ismert nevek, mert az emberek 99%-a úgy van vele mikor kiszemeli a következő nézendő filmet, akkor szempont, hogy ne vadidegenek szerepeljenek benne. Ha úgy van, akkor rögtön működésbe lép az a fajta reflex, hogy: "Ha ez olyan nagy szám, akkor miért nem bírtak megfizetni egyetlen sztárt sem?" Ilyen egyszerű. Ez olyasmi, mint az, hogy sokkal könnyebben illeszkedsz be egy olyan csoportba, ahol nem mindenki vadidegen... Vagy nem tudom. De a lényeg, hogy ha egy stáblistán csupa idegen név van, akkor az emberek nagy többsége egyszerűen meg sem áll tanulmányozni a sztorit. Ráadásul a Watchman tipikusan az az embereket megosztó film, vagy imádják, vagy egy kalap szarnak tartják, átmenet nincs. Ilyenkor megint nagyon fontos, hogy van-e benne ismert színész, hisz egy negatív kritika után az embernek eszébe sem jut megnézni a filmet, de egy pozitív után sem biztos, hogy mellette dönt, ha van olyan vetélytársa amiben akárcsak egyetlen ismert arc is van. Én nekem hirtelen egyetlen olyan film sem ugrik be az elmúlt húsz évből ami kivétel lenne a fenti szabályra...
A Watcham művészfilm lett, szerintem ezért is nem próbálkozott Snyder sztárokkal. Nem hiszem, hogy ennél nagyobb sikerre számított volna.

Spawn írta...

Ja, igazad van.
Viszont az szerintem relatív dolog, hogy ki mennyire számít ismertnek. Pl, aki nem nézte a "Váratlan utazás"-t, az nem biztos, hogy nagyon ismeri Sarah Polley-t.
Míg pl. a Supernatural rajongóknak ismernek számított Jeffrey Dean Morgan a Watchmen-ben.
Én pl. a "Drót"-ból is talán 5 részt láttam, szóval nekem speciel Dominic West neve sem mondott sokat.
Viszont az igaz, hogy nagyon sokan inkább beülnek egy olyan filmre, amiben ismertebb emberek mennek.

Az viszont szerintem gyakorlatilag majdnem minden filmre igaz, hogy vagy imádják vagy egy kalap szarnak tartják.

Giggsy írta...

Oké, de azért is írtam, hogy nem "A" listás színészek. A váratlan utazás igen népszerű sorozat volt a maga idejében, tehát van neve a színésznőnek, nem olyan, mintha Kovács Jóskát hívták volna be az utcáról (de amúgy ha őt nem vesszük, még mindig ott van Ving Rhames és Mekhi Phifer...). Ellenben a Watchman ÖSSZES főszereplőjével kapcsolatban ez volt a helyzet. Jeffrey Dean Morgan nem volt főszereplő és ráadásul ha a Supernatural-t vesszük akkor sem mondhatjuk, hogy nagyon általános lett volna a jelenléte a sorozatban. Oké a karaktere fontos volt, de talán egy kezemen meg tudnám számolni hány részben szerepelt összesen...
Dominic West meg akárhonnan vesszük egy széles körben ismert, Emmy és WGA díjra jelölt, több díjat nyert sorozat főszereplője. Szóval objektívan nézve neki azért lényegesen nagyobb neve van, mint Jeffrey Dean Morgan-nek. És megint azt mondom: nem "A" listás sztárokról, hanem ismert nevekről van szó, a kettő nem összekeverendő.

Azzal sem értek egyet, hogy minden film esetében a két véglet van. Nagyon sok filmre mondhatjuk, hogy középszerű, de attól még nem egy rakás szar. Sőt a nagy többség ilyen. Én viszonylag kevés filmért vagyok képes hurráoptimista módon rajongani, de amiért nem vagyok oda meg vissza, azt sem feltétlen szólom le. A Watchman viszont nem az a film, amiről nem markáns véleménye van a nézőknek. Nincs átmenet, vagy imádod, vagy utálod. Ha magával ragad, akkor minimum 8/10, ha nem, akkor legfeljebb 3/10. Ha nem érint meg a világa, akkor csak egy unalmas, elcsépelt, moralizálós művészfilm kevés, ámbár igen látványos akcióval. És gyakorlatilag ez okozta a bukását is, kevés ember volt vevő a stílusra, köztük én sem.

Spawn írta...

Persze vannak középszerű filmek, de én nagyon ritkán olvasok olyan véleményt egy filmről, hogy na ez középszerű volt. Inkább olvasom mindenhol azt, hogy ez meg ez jó volt, vagy szar volt.

Viszont lehet, hogy a "Holtak Hajnala"-t feljegyzem újranézésre, mert bárhogy emlékszem vissza, Sarah Polley és Ving Rhames megvannak, de Mekhi Phifer-re most valahogy nem emlékszem. :D

Spawn írta...

Na, kicsit elmentünk OFF-ba a témától, (nem baj persze), de visszakanyarodva, most már hivatalos, hogy Marc Webb (500 Days of Summer) rendezheti az új Pókember-t. Állítólag a Sony és a Marvel is aktívan bele fog szólni a dologba, tehát én egyelőre úgy látom, hogy ismét egy tinifilm lesz ebből.

Megjegyzés küldése