2010. január 1., péntek

Ez volt 2009

Az elmúlt év sok szempontból hozott változásokat az életemben. Ott van pl a munka ahol először informatikusból munkanélküli, majd munkanélküliből katona lettem. Ami igazán vicces a dologban, hogy ez folyamatos színvonalbeli emelkedést jelent... Lehet egyszer majd írok az előző munkámról is, maradjunk annyiban, hogy nem volt még olyan melóhelyem ahonnan szívesebben jöttem el.

Az eddigi punnyadásból tavaly kezdtem el kirángatni magam és kezdtem el újra sportolni. Hogy milyen sikereim lesznek e-téren még nem tudom, mert a kiképzés óta egyetlen edzésen sem tudtam megjelenni, szóval ez még a jövő zenéje, de mindenképp pozitív pont.

A tavalyi év végén kisebb pénzösszeghez jutottam, ami arra épp elég lesz, hogy rendezzem a korábban összeszedett tartozásaim egy részét, megjavíttassam a kocsim, (vannak gondjai most szép számmal) és ebből sikerült modernizálni is egy kicsit a  számítógépet, amin így mostanra már a legaktuálisabb játékok is szép grafikával futnak.

Akadtak negatív dolgok is, ott van mindjárt a már említett albérlős esetünk, amely akkora kárt jelent, hogy a kisebb pénzösszeg amihez jutottam rögtön rámehetne a helyrehozatalára, ha egyben akarnánk kifizetni a dolgot. De az sem pozitív, igaz, hogy ez nem konkrétan a tavalyi évhez kötődik, hogy a törzsgyökeres csepeli családunk teljesen szétszóródott az országban, így pl a nagyanyámat és édesanyámat tavaly összesen ha hatszor-hétszer láttam. Bizony a pénz nagy úr, és ami azt illeti a hat hónapi munkanélküliség elég rendesen lenullázott minket anyagilag, egy fizetésből elég nehéz megélni...

Szóval ez volt 2009 magánéleti szempontból. Az év eleje nagyon szar volt, bár sajnos ez csak az elmúlt hosszú évek tendenciájának folytatása volt, de a végére, legfőképp az utolsó másfél-két hónapra nagyon sokat javult a helyzet, remélem most már ez lesz a jellemző.

Volt 2009-ben azonban sok más dolog is, néztem sorozatokat, filmeket, játszottam videójátékokkal és azok mellett sem szeretnék elmenni szó nélkül.

Sorozat


Ez nehéz kategória. A kedvenc 2009-ben megismert sorozatom az egyértelműen a The Big Bang Theory, de az már évek óta fut. Ha a 2009-ben induló sorozatokat vesszük, akkor a győztes a Dollhouse. Eliza Dushku szériája gyengébb kezdés után eszméletlenül beindult, a második évad pedig már egyszerűen zseniális. Hatalmas tökönrúgás jár az összes amcsi baromnak aki miatt ez a széria is épp akkor kap cancel-t mikor igazán nagy durranás lett belőle.

Filmek


Sok filmet láttam idén, akadtak jobbak és rosszabbak is. A győztes nálam egyértelműen az Avatar. Pár nappal az év vége előtt olyan zseniális alkotást ismertem meg benne, hogy nem tudtam nem neki adni a trófeát, de számomra a Terminátor 4 sem sokkal marad el mögötte. Azonban ki kell osztanom az év csalódása díjat is, ami három nappal ezelőttig a Watchman-nek járt volna, de aztán megnéztem a Becstelen Brigantyk-at... Majd fogok róla bejegyzést is írni alkalomadtán, előre legyen elég annyi, hogy én sokkal többet vártam tőle. Vannak benne tarantino-s karakterek, tarantino-s jelenetek és maga a film is tarantino-s épp csak súlytalannak tűnik az egész. Elnyújtott, hosszú és igen unalmas, én sokkal többet vártam tőle a hatalmas felhajtás után...

Sport


Voltak izgalmas meccsek és versenyek az idén. Említhetném a 2009-es év csúcspontját, az U20-as foci válogatottunk VB bronzérmét, vagy a két drámai mérkőzést is hozó NBA döntőt, de a legjobb meccset a Premier League egyik városi rangadója, a menchester-i derby hozta a United és a City között. De nem szabad megfeledkeznünk az úszó VB-ről, amin hosszú évek óta a legjobb teljesítményt hozta a magyar csapat, ami aranyakban és egyéb érmekben nyilvánult meg.

Videójáték


Ez talán a legnehezebb kategória. Sok játékkal játszottam az idén, de kifejezetten idei termés csak a PES2010, az NBA 2k10 (ezt összesen fél órányit próbáltam ki eddig) illetve a Call of Duty: Modern Warfare 2 és a H.A.W.X. Mivel a játszott idő alapján mind nagyot tetszik és igazán össze sem lehet őket hasonlítani, nem hirdetnék győztest ebben a kategóriában. Húz annyira a Tomb Raider felé a szívem, hogy ha idei induló lenne a Tomb Raider Underworld, őt hoznám ki nyertesnek, de sajnos ehhez két hónappal később kellett volna megjelennie.

Az év felfedezettje


A női felfedezett számomra Selena Gomez, a Wizards of Waverly Place főszereplője. Oké, gyerekes sorozat és oké, a színésznő is gyerek még (bár mondjuk egy átlag 17éves kiherélne, ha legyerekezném) de aranyos és a sorozat is jópofa. A férfi felfedezett az idei két kedvenc filmem alapján nem is igazán lehetne más, mint Sam Worthington. Meglátjuk mit hoz számára a jövő, de jó eséllyel személyében a legújabb akciósztárt köszönthetjük.

Zene


Megannyi jó zeneszám íródott idén, de igazán csak egy ami képes volt beleégetni magát huzamosabban az agyamba és ez a Boy Does Nothing Alesha Dixon-tól.

Az év botránya


Mindent egybevetve (illetve nem mindent, mert a politikát kihagyom a szórásból) szerintem ezt a kategóriát egyértelműen a Forma-1 nyeri. Hogy egy sportbajnokság ennyire ne a sportról szóljon, az siralmas... vagy röhejes. Attól függ honnan vesszük.

Azt hiszem számomra ennyi volt 2009, meglátjuk az új év mit hoz majd...
Share/Bookmark

4 megjegyzés:

Spawn írta...

Én is gondolkodom rajta, hogy írok egy ilyen "mi történt velem 2009-ben" post-ot majd lehet lesz is belőle valami.
Na, de akkor most a tiedhez mondanék pár gondolatot (ez kicsit talán túl hivatalosnak hangzott :D )
A Dollhouse tényleg nagyon jó lett, csak kicsit későn indult be. A FOX sajnos (ismét) beleszólt a részek leadásának sorrendjébe így az első 5 rész nem túl érdekesre sikerült, így elég sok néző elpártolt a sorozattól. Igazából az is csoda, hogy egyáltalán van 2. Évad.

Filmet én is rengeteg jót láttam 2009-ben, de legjobbat én szándékosan nem szeretnék megnevezni, hiszen nem nagyon tudnék dönteni. Esetleg, ha kategóriánként egyet megneveznék, de ott is dilemmákba ütköznék szerintem. :)

Viszont a Watchmen-nel és a Becstelen Brigantyk-kal kapcsolatban nem értünk egyet (Persze nem is kell :)). A Watchmen szerintem 2009. legjobb képregényadaptációja volt. Kevés film van, ami ennyire szinte pontosan visszaadja a képregényt. (Kivéve a végét, mert azt megváltoztatták).
A Becstelen Brigantyk is jó volt szerintem, talán nem pörgött annyira, de én egy percig sem unatkoztam rajta.

Sam Worthington-nak úgy néz ki tényleg beindul a szekér, idén a "Titánok harca" remake-jében lesz látható.

A videojátékokkal nem szoktam már játszani. (Szerintem már egy párszor elmondtam, hogy miért :) ) Egy újdonság talán van :) elkezdtem a Tomb Raider: Legend-et, az még el is fut a gépemen és egész jó eddig.

Zenét nagyon ritkán hallgatok.

A Forma-1-gyel kapcsolatban. A sport manapság már inkább üzlet, mint szórakozás. Elég csak a futballban kialalkult (kialakulóban levő?) bundabotrányt említeni.

ge.nom írta...

A Dollhouse nekem csalódás volt. Igaz, hogy csak 2 részt láttam. Ha azt mondjátok beindul, lehet újrakezdem.

Becstelen Brigantyk nekem is tetszett. Nem bírom a világháborús filmeket de ez nem volt rossz. Sokkal kevesebbet vártam tőle. Igazából, meg sem akartam nézni. Véletlenül alakult így a dolog. Watchmen szintén jó volt. Bár a képregényt nem ismertem.

Avatar egyértelmű kedvenc! Imádom továbbra is!! :)

A többihez nem tudok különösebben hozzá szólni mert nem érdekel a sport, színészek nem igazán érdekelnek, (kivéve Jennifer Aniston de őt más miatt nézem) de ha már itt tartunk a "Marley meg én" egy különösen jó filmje volt. Igaz 2008-as. Játék nem fut a gépemen, nem is játszom soha rajta. Maximum aknakereső vagy flipper. :) Zene terén Avatar soundtrack! :D

kevice írta...

Uh, erre muszáj nekem is reagálni :)
Első körben sorozatok. Dollhouse-t én is sajnálom, bár a 2. évadnak a 3. részénél még nem jutottam tovább, de van egy olyan érzésem, hogy nagyon durva dara lesz belőle :) Ám 2009 legjobb sorozata nekem a Glee lett. Tudom, hogy könnyed meg mittomén, de én imádom. Amúgy is közel állnak hozzám ezek a zenés-táncos dolgok, úgyhogy engem megvett klióra :)
Filmeket. Én sem írnék kedvencet, de ami a Becstelen Brigantyk-kat illeti, teljesen egyet értek veled. Már kezdtem azt érezni, hogy csak én vagyok így ezzel a dologgal, de kiderült, hogy nem. Én is sokkal többet vártam és szerintem is nagyon elnyújtott és összességében unalmas volt. Ejnye no! :)
Sam Worthingtont meg az Avatarban nagyon megszerettem. Meg a T4-ben is bírtam. Úgyhogy valszeg követni fogom a munkásságát. :)

Giggsy írta...

Szépen belelendültél az írogatásba :)
A Dollhouse-ról írok is majd egy cikket, így hogy véget ért... nagyon durva lett ez az évad. Szerintem valami iszonyat jó, az egyetlen gond épp csak az, hogy pont a végére sült be és az utolsó rész úgy összességében egy nagy nulla...
A Glee-ből eddig egy részt láttam. Nem rossz, lehet később nézős lesz, de nincs benne abban a párban amire időt szakítok/szakítunk nézni. Majd talán nyáron.

Megjegyzés küldése