2010. január 4., hétfő

Becstelen Brigantyk

Hatalmas elvárásokkal telve dumáltam rá a páromat, hogy nézzük meg ezt a filmet. Ő már Tarantino nevének említésénél kibukott egy kicsit én csak később csatlakoztam az ő negatív véleményéhez. Hogy miért? Több oka van annak. Egyrészről elismerem, hogy a Brigantyk a maga módján rengeteg zseniális húzást tartalmaz. Kétségtelen, hogy jobbnál jobb alakításokkal találkozhatunk és a színészek lubickolnak a tarantino-s karaktereikben. De van egy óriási hiba: a sok feszültségfokozós jelenet mellett a történet tényleges vezetése teljesen elsikkad és a nagy csavar, vagy a fantasztikus finálé is elmaarad.

brigantyk_poszter_uj

Nem mondom, hogy rossz ez a film, de háborús mozinak nem nevezném. Gyakorlatilag szinte akármikor, akármilyen helyzetben játszódhatna, a háború inkább csak a hátteret adja meg. Talán éppen ezért is harc tulajdonképp egyáltalán nincs a filmben. Igen, a háború borzalmaiból kapunk ízelítőt, de ennyi szadizmus eddig minden Tarantino filmben volt, szóval ezt sem emelném ki. A sztori amúgy annyi lenne, hogy a második világháború elején egy francia zsidó lány családját egy náci tiszt kiirtatja. A lány évekkel később új néven egy mozit üzemeltet Párizsban. Beleszeret egy náci kiskatona, aki épp a Harmadik Birodalom hőse, film is készült róla, amit a zsidó lány (persze a fiú nem tudja, hogy a csaj zsidó) meghódításának céljából szeretne annak mozijában bemutattatni. A bemutatón ott lesz a náci vezetés krémje, így a lány elérkezettnek látja az időt, hogy bosszút álljon családja haláláért. Mellékszálként (és ezt tessék komolyan venni, mert bizony a film címszereplői, a Brigantyk nevű nácivadász banda valójában csak háttéralakként van jelen a filmben) ott van a Brad Pitt vezette zsidó katonákból álló különítmény, akik különös kegyetlenséggel öldösik a németeket válogatás nélkül. Amint tudomásukra jut a filmbemutató ők is tervbe veszik a náci vezetés kiírtását. És ennyi a sztori. Kész. Sehol egy csavar, akció, vagy bármi, ami igazán érdekessé tehetné azt a közel két és fél órát. Ez persze apró túlzás, de nagyjából ez a helyzet. A történet kábé egy másfélórás filmre lenne elég, de Tarantino a hosszú, elnyújtott és persze be kell ismernem néhol zseniális jelenetekkel túlhúzta ezt két és fél órára. Valahogy az volt az érzésem végig, hogy Tarantino szinte minden hosszabb jelenettel olyan maradandót akar alakítani, amit Michael Mann a Szemtől szemben szenzációs De Niro - Pacino párbeszédjével. A baj az, hogy igazából tényleges történetet nem tett mögé, ráadásul a harmadik hasonló jelenetnél már nem üt akkorát az egész.

Igaz ami igaz, a színészek valószínűleg az összes Oscar kategória jelöltjei között ott lesznek, mert szenzációsat alakítottak, a baj csak az, hogy tették ezt egy végtelenül unalmas, már-már művészfilmes tempójú alkotásban. Persze tudom, szinte egyedül vagyok a véleményemmel, de nekem a Brigantyk az év csalódása volt. Én háborús filmet vártam Tarantino stílusában, ez pedig szinte nem is állhatna távolabb attól...
Share/Bookmark

6 megjegyzés:

Spawn írta...

Nekem nagyon tetszett ez a film, kicsit talán hosszú volt, és néhány helyen leült talán, de összességében jó volt, és a színészek pedig zseniálisak voltak.

Ha már Michael Mann szóba került, kicsit mintha "eltévedt" volna mostanában, még régebben olyan tényleg már-már klasszikusnak számító filmeket csinált, mint Az utolsó mohikán vagy a Szemtől szemben, addig az utóbbi filmjei közül a Miami Vice és a Közellenségek is csalódás volt nekem. (És nemcsak nekem. :) )

Szotyi írta...

Hát én először nagy rajongást mutattam a film iránt, de én feliratosan láttam és nekem csak a színész alakítások tetszettek, de igaz ami igaz nem volt nagy vérontás, csavar, háború, vagy ami Tarantinos.

Brad Pitt saját hangja valami csodálatos :D nekem nagyon tetszett a színészek alakítása és az effektek, de a többi erőltetett volt :S

kevice írta...

Ahogy azt már az előbb is leírtam volt, teljesen egyetértek a kritikával, nekem is csalódás volt a film. Szerintem ebből többet is ki lehetett volna hozni. Azt viszont meg kell hagyni, hogy a színészek tényleg nagyon jót alakítottak. Pitt nekem ismét bebizonyíotta, hogy nem csak a csini pofija miatt van ott, ahol van.

Giggsy írta...

Én Brad Pitt-ről igazán a Blöff óta tudom, hogy mekkora színész. Azóta is a kedvenc filmes karaktereim egyike Mickey O'Neil (azt hiszem így írták a nevét)
Ezzel együtt is a film igazi sztárja Christoph Waltz, szerintem borítékolható neki az Oscar. Hihetetlen, hogy mennyire jól adja át a figurát. Gyakorlatilag a filmben szinte nincs egyetlen pillanat sem, ahol nem végtelenül kedves és udvarias, még is a hideg futkos az ember hátán tőle. De ahhoz, hogy igazán lekössön engem a film, ez még kevés. Szerintem iszonyatosan vontatott a történetmesélés és így képtelen voltam szórakozni rajta.

kevice írta...

Christoph Waltz... Ő az, aki megölte a lány családját? Tudtam, hogy van még valaki, akit nagyon bírtam, de nem volt kedvem utána nézni, hogy ki is volt az. De akkor így már megvan a valász. Mondták páran, hogy lejátszotta Pittet a vászonról.

Spawn írta...

Christoph Waltz megérdemelné az Oscar-t ezért a szerepért. Bár az is igaz, hogy nem minden jelölt színésznek a filmjét láttam, így az alakításukat sem.

Megjegyzés küldése